marți, 20 mai 2008

Vampire Knight

Fiind vorba despre o recenzie la orice opera, opereta, piesa de teatru sau film, am optat pentru a scrie despre noul anime ‘Vampire Knight’. Nou, deoarece primul episod a aparut pe data de 7 aprilie 2008 in Japonia si in prezent a ajuns la episodul 6, deci este abia „in desfasurare” - de asemenea, nici manga nu este inca terminata, insa se bucura deja de succes.
Am aflat de acest anime atunci cand Alina mi-a trimis linkul de la trailer si, ceva mai tarziu, am urmarit primele doua episoade; am continuat sa-l urmaresc fiindca povestea mi s-a parut fascinanta: Prima amintire a lui Yuuki este legata de o noapte de iarna, cand a fost atacata de un vampir si salvata de un altul, Kaname Kuran. Zece ani mai tarziu, Yuuki Cross, fata adoptiva a decanului Academiei Cross, este gardiana a scolii impreuna cu Zero Kiryuu, un prieten pe care-l stie din copilarie, a carui familie a fost ucisa de vampiri. Cei doi au rolul de a pastra ascunsa adevarata identitate a celor din Night Class (vampiri studenti a caror lider este Kaname Kuran) fata de cei din Day Class (oameni); de mentionat este si faptul ca autoarea schimba putin traditia vampirilor: nu-i afecteaza lumina soarelui, sunt mai multe tipuri de vampiri etc.
Acum, trebuie sa-i mentionez pe cei care au facut posibil ‘Vampire Knight’: Matsuri Hino a scris manga, Kiyoko Sayama se ocupa de anime-ul a carui producatori sunt Studio Deen si Nihon Ad Systems. Doua melodii sunt folosite pentru anime, anume melodia de opening – foarte frumoasa, „Futatsu no Kodou to Akai Tsumi” interpretata de ON/OFF, si cea de ending, “Still Doll” cantata de Wakeshima Kanon.
Personajele sunt desenate intr-un mod idealist, asa cum se intampla in majoritatea anime-urilor; totusi, grafica mi se pare mai buna in comparatie cu a altora, cum ar fi ‘Yu Yu Hakusho’ sau ‘Trigun’ de exemplu, doua anime-uri realizate prin anii ’90. Ce-i drept, poate nu timpul marcheaza diferentele dintre tehnicile de desenare, deoarece ar putea fi vorba si de stiluri diferite.
Apropo, o mica paranteza: am auzit cum ca japonezii deseneaza ochi mari personajelor datorita complexului lor de a avea ochii mici. Am incheiat paranteza :)
In concluzie, consider ‘Vampire Knight’ ca fiind un anime reusit, intriga pare interesanta si abia astept sa continue. Va recomand sa-l vedeti!

P.S. In poza de mai sus apar, de la stanga la dreapta: Zero, Yuuki si Kaname.



4 comentarii:

Ioana Amarande spunea...

Am vazut cele 7 episoade din anime care au aparut pana acum si imi plac foarte mult. In general nu pot spune ca sunt un fan al animeelor. In unele seriale de acest gen nu pot sa trec de la personajul desenat pe ecran la persoana pe care o reprezinta si asfel ajunge sa ma enerveze doar sa ma uit la imagini desenate. Acest lucru nu-l pot spune despre "Vampire Knight". Personajele sunt foarte bine conturate atat din punct de vedere al imaginii cat si din punct de vedere al caracterului. Intriga de asemenea este una deosebita ce te captiveaza de la primul episiod.
Il recomand atat fanilor anime cat si celor mai putini obisnuiti cu productii de acest gen.

Ioana Amarande spunea...

Corectia de rigoare: animeurilor:)

Alya spunea...

Dupa cum am promis in sfarsit apuc si eu sa dau bine meritatul comment pt Vampire Knight. Doua cuvinte doar: Super Tare! Are o grafica superba, povestea este captivanta, iar personajele... pur si simplu grozave. BTW a aparut in sfarsit chapter 40, asta off topic.

ioana petric spunea...

Am vazut de curand primul episod din Vampire Knight si sunt inca un pic confuza. Tema vampirilor este un destul de des abordata in ultimul timp, dar acest anime pare sa fie diferit.Imi place foarte mult ideea cu Day Class si Night Class, desi, dupa cum am spus inca nu am inteles mai mult decat ideea de baza.
Stii intotdeauna m-am intrebat de ce japonezii le desenau ochii atat de mari. I guess it makes sense!